• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

دانش حسابداری مالی

  1. صفحه اصلی
  2. نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

شرایط و ضوابط ارسال مقاله

فرمها

نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.

    نویسندگان

    • غلامحسین مهدوی 1
    • عباسعلی دریائی 2

    1 مدیر بخش حسابداری دانشگاه شیراز

    2 دانشگاه شیراز

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف این پژوهش، بررسی دیدگاه حسابرسان نسبت به فعالیت‌های بازاریابی و چگونگی ایجاد تعادل بین زمان صرف‌شده برای فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی است. با استفاده از پرسش‌نامه، داده‌های مورد نیاز از 257 حسابدار رسمی جمع‌آوری شده است. هم‌چنین، تجزیه و تحلیل فرضیه‌های پژوهش (برای فرضیه اول و دوم) با استفاده از رگرسیون حداقل مربعات معمولی، روش تحلیل سلسله مراتبی و روش ترجیح بر اساس مشابهت با راه‌حل ایده‌آل (برای فرضیه سوم) انجام شده است.
نتایج پژوهش نشان می‌دهد، بین حسابرسان کارآفرین و سایرین در خصوص نگرش در مورد تعادل زمانی بین فعالیت‌های حسابرسی و بازاریابی، تفاوت معناداری وجود ندارد. با این حال، بین حسابرسان کارآفرین و سایرین در خصوص میزان اهمیت قائل‌شده به تعادل زمانی بین فعالیت‌های حسابرسی و بازاریابی، تفاوت معناداری وجود دارد. در ضمن، کل حسابرسان برای تعیین اولویت در مورد مسئولیت‌های حسابرسی در بعد نگرش و اهمیت، مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد، نگرش به فعالیت‌های حسابرسی در خصوص استقلال و کیفیت حسابرسی از اهمیت‌قائل‌شدن به فعالیت‌های حسابرسی برای حسابرسان از اولویت بالاتری برخوردار است. این موضوع بیانگر آن است که هرگونه تغییر در فرآیند حسابرسی و در نهایت تأثیر آن‌ها بر استانداردهای حسابرسی و خروجی فعالیت‌های حسابرسی یعنی گزارش نهایی باید در نگرش حسابرسان ایجاد شود.

کلیدواژه‌ها

  • نگرش
  • حسابرسان کارآفرین
  • بازاریابی حسابرسی
  • رتبه‌بندی
  • XML
  • اصل مقاله 305.79 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 840
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 687
دانش حسابداری مالی
دوره 2، شماره 4 - شماره پیاپی 4
بهمن 1394
صفحه 1-25
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 305.79 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 840
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 687

APA

مهدوی, غلامحسین و دریائی, عباسعلی . (1394). نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.. دانش حسابداری مالی, 2(4), 1-25.

MLA

مهدوی, غلامحسین , و دریائی, عباسعلی . "نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.", دانش حسابداری مالی, 2, 4, 1394, 1-25.

HARVARD

مهدوی, غلامحسین, دریائی, عباسعلی. (1394). 'نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.', دانش حسابداری مالی, 2(4), pp. 1-25.

CHICAGO

غلامحسین مهدوی و عباسعلی دریائی, "نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.," دانش حسابداری مالی, 2 4 (1394): 1-25,

VANCOUVER

مهدوی, غلامحسین, دریائی, عباسعلی. نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیت‌های بازاریابی و حسابرسی.. دانش حسابداری مالی, 1394; 2(4): 1-25.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • دریافت هزینه بررسی و چاپ مقاله در فصلنامه دانش حسابداری ... 1399-08-10
  • لزوم تلاش نشریات دارای رتبه علمی کشور برای افزایش ضریب تاثیر ... 1392-04-29

Creative Commons License
نشریه دانش حسابداری مالی از قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC)پیروی میکند

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب