• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

دانش حسابداری مالی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

شرایط و ضوابط ارسال مقاله

فرمها

بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.

    نویسندگان

    • حسین فخاری 1
    • سید روح الله تقوی 2
    • مهدی بشیری جویباری 3

    1 عضو هیات علمی گروه حسابداری دانشگاه مازندران

    2 عضو هیات علمی دانشگاه شمال گروه حسابداری

    3 کارشناس امور مالیاتی- اداره امور مالیات ساری

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

نگهداشت وجه نقد با توجه به ماهیت سیال بودن آن می تواند نقش راهبردی در حصول اطمینان از توانایی شرکتها در شرایط عدم اطمینانی بازار داشته باشد. در این تحقیق، ارزش نگهداشت وجه نقد شرکت ها در محیطی با افزایش شدت رقابت در بازار محصول بررسی می گردد. بر همین این اساس، تعداد ۱۵۹ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۲ به عنوان نمونه آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که افزایش رقابت در بازار محصول تاثیر مثبتی بر ارزش نگهداشت وجه نقد شرکت ها دارد. به عبارتی، افزایش شدت رقابت در بازار محصول تاثیر مثبتی بر ارزش گذاری بازار سرمایه از نگهداشت وجه نقد توسط شرکت ها به عمل می آید. همچنین، نتایج حاصل از بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول به تفکیک صنعت بر ارزش نگهداشت وجه نقد حاکی از آن است که در پنج صنعت ، میزان ماهیت رقابتی در بازار محصول بر ارزش اضافی خلق شده ناشی از نگهداشت وجه تاثیرگذار است. این یافته ها بیانگر اثر تعدیل کنندگی رقابت بازار محصول بر ارتباط بین نگهداشت وجه نقد و بازده مازاد سهام است.

کلیدواژه‌ها

  • رفتارهای تهاجمی رقبا
  • فرضیه تصاحب
  • بازده پورتفوی الگو
  • میزان تمرکز در صنعت
  • XML
  • اصل مقاله 252.59 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 1,081
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 809
دانش حسابداری مالی
دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 1
اردیبهشت 1394
صفحه 47-66
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 252.59 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 1,081
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 809

APA

فخاری, حسین , تقوی, سید روح الله و بشیری جویباری, مهدی . (1394). بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.. دانش حسابداری مالی, 2(1), 47-66.

MLA

فخاری, حسین , , تقوی, سید روح الله , و بشیری جویباری, مهدی . "بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.", دانش حسابداری مالی, 2, 1, 1394, 47-66.

HARVARD

فخاری, حسین, تقوی, سید روح الله, بشیری جویباری, مهدی. (1394). 'بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.', دانش حسابداری مالی, 2(1), pp. 47-66.

CHICAGO

حسین فخاری , سید روح الله تقوی و مهدی بشیری جویباری, "بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.," دانش حسابداری مالی, 2 1 (1394): 47-66,

VANCOUVER

فخاری, حسین, تقوی, سید روح الله, بشیری جویباری, مهدی. بررسی اثر شدت رقابت بازار محصول بر ارزش گذاری بازار از نگهداشت وجه نقد.. دانش حسابداری مالی, 1394; 2(1): 47-66.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • دریافت هزینه بررسی و چاپ مقاله در فصلنامه دانش حسابداری ... 1399-08-10
  • لزوم تلاش نشریات دارای رتبه علمی کشور برای افزایش ضریب تاثیر ... 1392-04-29

Creative Commons License
نشریه دانش حسابداری مالی از قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC)پیروی میکند

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب