• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

دانش حسابداری مالی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

شرایط و ضوابط ارسال مقاله

فرمها

بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی

    نویسندگان

    • ولی خدادادی 1
    • سجاد ویسی 2
    • علی چراغی نیا 2

    1 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

    2 کارشناس ارشد حسابداری

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

امروزه در محیط کسب و کار جلب رضایت مشتری در دستیابی سازمان‌ها به اهدافشان نقشی مهم و اساسی دارد. اما نمی-توان گفت که همه‌ی مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند و نکته‌ای که در مطالعات مدیریت ارتباط با مشتری بر آن تأکید می‌شود، مسأله تمرکز مشتری است. بنابراین، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. برای این منظور تعداد 60 شرکت طی دوره زمانی 1389 تا 1394 با استفاده از روش داده‌های تابلویی با رویکرد اثرهای ثابت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که تمرکز مشتری ارتباط منفی و معناداری با حق‌الزحمه حسابرسی دارد. با توجه به نتیجه بدست آمده می‌توان بیان کرد که تمرکز مشتری باعث افزایش هماهنگی تولید، مدیریت بهتر موجودی‌ها و ارتقا تسهیم اطلاعات در طول زنجیره تأمین می‌شود. بر این اساس، شرکت‌هایی که مشتریان متمرکز دارند، به منافعی دست می-یابند که حاصل تلاش‌های مشترک بازاریابی و تبلیغات است و در نهایت به صورت کاهش مؤثر هزینه‌های فروش نمود پیدا می‌کند که این عوامل سبب کاهش ریسک حسابرسی می‌شود؛ در نتیجه حق‌الزحمه درخواستی حسابرس نیز کاهش خواهد یافت.

کلیدواژه‌ها

  • تمرکز مشتری"
  • "حق‌الزحمه حسابرسی"
  • "ریسک تجاری"
  • ریسک حسابرسی"
  • XML
  • اصل مقاله 256.24 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 1,845
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,759
دانش حسابداری مالی
دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 12
خرداد 1396
صفحه 45-60
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 256.24 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 1,845
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,759

APA

خدادادی, ولی , ویسی, سجاد و چراغی نیا, علی . (1396). بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی. دانش حسابداری مالی, 4(1), 45-60.

MLA

خدادادی, ولی , , ویسی, سجاد , و چراغی نیا, علی . "بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی", دانش حسابداری مالی, 4, 1, 1396, 45-60.

HARVARD

خدادادی, ولی, ویسی, سجاد, چراغی نیا, علی. (1396). 'بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی', دانش حسابداری مالی, 4(1), pp. 45-60.

CHICAGO

ولی خدادادی , سجاد ویسی و علی چراغی نیا, "بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی," دانش حسابداری مالی, 4 1 (1396): 45-60,

VANCOUVER

خدادادی, ولی, ویسی, سجاد, چراغی نیا, علی. بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی. دانش حسابداری مالی, 1396; 4(1): 45-60.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • دریافت هزینه بررسی و چاپ مقاله در فصلنامه دانش حسابداری ... 1399-08-10
  • لزوم تلاش نشریات دارای رتبه علمی کشور برای افزایش ضریب تاثیر ... 1392-04-29

Creative Commons License
نشریه دانش حسابداری مالی از قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC)پیروی میکند

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب