آذر، عادل؛ حبشی، نعمت، (1396). ارائه الگوی موثر برای حسابرسی بخش عمومی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران، دانش حسابرسی، 17(54): 17-54
افشاری، زهرا؛ شیرین بخش، شمس اله؛ بهشتی، مریم (1391 ). بررسی پایداری مالی، فصلنامه پژوهشنامه اقتصادی،12(54): 24-54
ابدالی، علی؛ آذر، عادل؛ امیری، مجتبی؛ پورعزت، علی اصغر (1396). تبیین چارچوب مدیریت مخارج عمومی در ایران، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 7(3): 1-18
استراوس، آنسلم و کوربین جولیت (1384). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی؛ رویهها و روشها. ترجمه بیوک محمدی. تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
آلن،ریچارد و توماس، دانیل (2001). مدیریت هزینههای عمومی: کتاب مرجع برای کشورهای در حال گذار، ترجمه دفتر تحقیقات و سیاستهای مالی وزارت امور اقتصادی، مجله اقتصادی 5(51و52) : 113-143
اندوز،مت؛ کانیانو، مارکو؛ کول، نیل؛ دورنزیو، پائولو؛ کروز، فلیپ وسلیمکان، رنارد (2014(. مدیریت مالی چیست؟ مرکز توسعه بینالملل دانشگاه هاروارد، ترجمه مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه
باباجانی، جعفر (1383). ارزیابی ظرفیت مسئولیت پاسخگویی نظام حسابداری و گزارشگری مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات حسابداری 6: 54-27
باباجانی، جعفر؛ معیری، مرتضی (1392). الگویی برای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی در بخش عمومی ایران، رساله دکتری حسابداری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی
باباجانی، جعفر؛ بابایی، مسعود (1390). تأثیر استقرار واحد حسابرسی داخلی و تشکیل کمیته حسابرسی در ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی مالی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی، دانش حسابداری،2(4): 27-7
برزوزاده زواره، محسن؛ مرادی، محمد و نرگسیان، عباس (1400). طراحی چارچوب برای بهبود مدیریت منابع خرانه داری کل کشور، دوفصلنامه علمی حسابداری دولتی، 8(1) : 9-28
جهاندیده، مهسا (1399). اصلاحات مدیریت مالی عمومی: تیرهایی که به هدف نمیخورند، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 4918
جنایی، افشین (1391). بررسی چالشهای کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی، مجله اقتصادی 2،1 :91-108
دیانتی دیلمی، زهرا (1397). روش تحقیق کیفی و کمی در حسابداری همراه با نرم افزار spss، انتشارات عدالت نوین
رنجبر، احمد (1384). حسابرسی و نظارت عمومی و نقش پارلمانها، مرکز پژوهشهای مجلس، شماره 7554
زارعی، بتول (1396). مدیریت مالی بخش عمومی، سازمان حسابرسی
سازمان برنامه و بودجه کشور (1389). چارچوب اصلاح ساختار بودجه با قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت
شبیری نژاد،علی اکبر و صالح خو، قاسم (1382). بودجهریزی در ایران (مسائل و چالشها )، زمینههای نظری و توصیههای سازمان بینالمللی در باب شفافیت بودجه، دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
علیزاده ثانی، محسن و الوانی، سیدمهدی (1386). تحلیلی بر کیفیت حکمرانی خوب در ایران، مجله مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 53 : 1-24
فرج وند، اسفندیار (1393). مبانی مدیریت دولتی، چاپ هشتم، تهران: انتشارات فروزش.
قادری، بهمن؛ رسولی، پیمان و عبدی، سهراب (1395). پاسخگویی و شفافیت مدیریت مالی بخش عمومی، پنجمین کنفرانس ملی مدیریت، اقتصاد و حسابداری، تبریز
کردستانی،غلامرضا؛ معنوی مقدم،امیرهادی (1396). یررسی مدیریت مالی نوین بخش عمومی گذشته، حال و آینده، مطالعات حسابداری و حسابرسی،23(3) : 17-30
کردستانی، غلامرضا؛ مشکینی، نفیسه(1398)، پیامدهای به کارگیری رویکرد مدیریت مالی عمومی نوین، مدیریت دولتی، 11(2): 231-250
کردستانی، غلامرضا؛ آقامحمد، مهدی و کاظمی، حسین (1400). شناسایی ابعاد الگوی مدیریت مالی عمومی نوین، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی شماره 4: 241-267
کردلو، محمدرضا، دانش فرد، کرم اله، عالم تبریز، اکبر و تقوی, مهدی. (1399). بررسی تعیین استراتژی مرسوم در نظام بودجهریزی ایران. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول 41: 1-8
گرد، عزیز؛ اسماعیلی کیا، غریبه (1398). حسابداری و حسابرسی بخش عمومی، انتشارات سمت
مقیمی، سیدمحمد؛ پورعزت، علی اصغر؛ داناییفرد، حس نواحمدی، حیدر (1395). تبیین عناصر حکمرانی خوب در سیاستگذاری نظام بودجهریزی کشور، فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی،6(21):32-52
مرکز مدیریت داراییها و بدهی-ها، وزارت امور اقتصادی و دارایی ( 1398). نسخه نهایی تدوین شده توسط اداره تدوین روشها، شاخصها و راهبردها با اعمال اصلاحات
نظری، علیرضا؛ فدایی، ایمان 1392). آسیبشناسی نظام مالیاتی ایران، فصلنامه سیاستهای مالی و اقتصادی،1(4): 110-92
نیکبخت، محمدرضا؛ قدس حسنآباد، مریم (1397). عملکرد حسابرسی داخلی در ایران از دیدگاه مدیران حسابرسی داخلی: رویکرد کلاسیک نظریه بنیانی، دانش حسابداری و حسابرسی، 7 (28):187-199
Allen, R. Schiavo-Campo, S. and Garrity, T. (2004) Assessing and Reforming Public Financial Management: A New Approach. Washington: World Bank.
Alizadeh Thani, M. Elwani, M. (2006), an analysis of the quality of good governance in Iran, Journal of Improvement and Transformation Management Studies, 53: 1-24 (in Persian)
Azar, A. Habashi, N. (2016), providing an effective model for the audit of the general department of the Accounts Court of the Islamic Republic of Iran, Audit Knowledge,17(32):5-40 (in Persian)
Andrews, Matt. (2011) “Which organizational attributes are amenable to external reform? An empirical study of African public financial management.” International Public Managemen
Afshari, Z. Shirin Bakhsh, S. and Beheshti, M. (2013), financial sustainability review, Economic Research Quarterly, 12(54) 27-54(in Persian)
Abdali, A. Azar, A. Amiri, M.and, Pourezzat, A. (2016), Explanation of the public expenditure management framework in Iran, Organizational Resource Management Research, 7(3): 1-18 (in Persian)
Assets and Debts Management Center, Ministry of Economic Affairs and Finance (2018). The final version compiled by the Department of Development of Methods, Indicators and Strategies with corrections,) in Persian (
Baltaci. M & Yilmaz, S. (2006) “Keeping an Eye on Sub-National Governments: Internal Control and Audit at Local Levels.WBL Working paper series. Washington, DC: Wirld Bank, PP. 1-29
Ball lan, IFAC CEO, (2011), Trust and accountability in public financial management, CIPFA’S IST international conference
Babajani, J. (2013), Evaluation of Accountability Accountability of the Accounting and Financial Reporting System of the Government of the Islamic Republic of Iran, Accounting Studies Quarterly 6: 27-54 (in Persian)
Babajani, J. Babaei, M. (2017), the effect of establishing an internal audit unit and forming an audit committee in improving the level of financial accountability of universities and higher education and research institutions, Danesh Jesabdari Journal, 2(4): 7-27 (in Persian)
Babajani, J. Babaei, M (2017), the effect of establishing an internal audit unit and forming an audit committee in improving the level of financial accountability of universities and higher education and research institutions, Danesh Jesabdari Journal, 2(4): 7-27 (in Persian)
Brzozadeh Zavareh, M. Moradi, M. and Nargesian, A. (1400), Designing a framework to improve the management of treasury resources of the whole country, biquarterly scientific journal of government accounting, 8(1): 9-28 doi: 10.30473/gaa.2021.58496.1472 (in Persian)
Carole Pretorius, Nico Pretorius,2009, Review of Public Financial Management Reform Literature. London: DFID
Gord, A. Esmaili Kia, G. (2018), Public Sector Accounting and Auditing, Samt Publications (in Persian (
Jahandideh, M. (2019), Public Financial Management Reforms: The Arrows That Don't Hit the Target, Dunya Ekhtaz Newspaper, No. 4918(in Persian)
Kurdestani, G. Aghamohammed, M. Kazemi, H. (1400) Identifying the dimensions of the modern public financial management model, Financial Accounting and Audit Research No. 4: 267-241(in Persian)
Kurdestani, G. Mawani Moghadam, A. (2016) Examining the modern financial management of the public sector: Rial past, present and future, Accounting and Auditing Studies, 23(3): 17-30 (in Persian)
Kordlo, M. Daneshfard, K. AlamTabriz, A. and Tagvi, M. (2019). Investigating the determination of conventional strategy in Iran's budgeting system. Development and Transformation Management Quarterly 41: 1-8 (in Persian)
Kurdestani, G. Meshkini, N. (2018), Consequences of applying the modern public financial management approach, Government Medizit, 11(2): 231-250 (in Persian)
Mckinney Jerome, B. (2004) Effective financial management in public and nonprofit agencies, Greenwood Publishing Group.
Moghimi, M. Pourezzat, A. Danaeifard, H. Ahmadi, H. (2015), Explaining the elements of good governance in the politicization of the country's budgeting system, Quarterly Journal of Strategic Studies of Public Policy, 6(21):32-52) in Persian (
Moe, R. C. (1997). The importance of public law: New and old paradigms of government management. Handbook of Public Law and Administration, 42- 44
Michael Parry. (2010). The four dimensions of public financial management, https ://europa eu
Nyamita M. O, Dorasamy, N. & Garbharran, H.L. (2015). A review of public sector financial management reforms: an international perspective. Public and Municipal Finance, 4(2), 25-37.
National Planning and Budget Organization, (2009), the framework for reforming the budget structure by cutting the direct dependence of the budget on oil (in Persian)
Nazari, A. Fadaei, A. (2012), Pathology of Iran's Tax System, Financial and Economic Policy Quarterly, 1(4): 110-92) in Persian (
Nikbakht, Quds Hasanabad, M. (2017), Internal audit performance in Iran from the point of view of internal audit managers: the classical approach of fundamental theory, Accounting and Auditing Knowledge, 7(28):187-199) in Persian (
OECD (2016), Accrual practices and reform experiences in OECD countries – Results of the 2016 OECD Accruals Survey
OECD,2009, Managing Development Resources, The Use of Country Systems in Public Financial Management, www.oecd.org/publishing/corrigenda., ISBN 978-92-64-05615-2.pp1-92
Pattanayak, S.& Cooper, J.P. (2011). Chart of Accounts: A Critical Element Of The Public Fanancial Management Framework Washington, D.C: International Monetary Fund
PEFA. (2005) Public Financial Management: Performance Measurement Framework. Washington: PEFA Secretariat, World Bank.
Pattanayak, S. & Fainboim, I. (2010), Treasury Single Account: Concept, Design and Implementation Issues, IMF Working Paper
Qadri, B. Rasouli, P. Abdi, S. (2016), Accountability and Transparency of Public Sector Financial Management, Fifth National Conference on Management, Economics and Accounting, Tabriz (in Persian)
Robinson, M. (2007). performanse budgeting: linking funding and result. New York Soringer
Ranjbar, A. (2004), public audit and supervision and the role of parliaments, Parliament Research Center, No. 7554 (in Persian)
Richarda, Daniel T. (2001), Public Expenditure Management: A Reference Book for Countries in Transition, translated by the Financial Research and Policy Office of the Ministry of Economic Affairs, Economic Journal 5(51-52): 113-143(in Persian)
Sailendra Pattanayak & Israel Fainboim, (2010). Treasury Single Account: Concept, Design, and Implementation Issues, International Monetary Fund
Stanton, T. H. (1995). Assessing institutional development: The legal framework that shapes public institutions. New Directions for Evaluation, 1995, 55-65.
Shabirinejad, A., Saleh Khoo, G. (2012), Budgeting in Iran (Issues and Challenges), Theoretical Backgrounds and Recommendations of the International Organization on Budget Transparency, Bureau of Program and Budget Studies of the Research Center of the Islamic Council (in Persian)
Strauss, A. and Corbin, J. (2004), principles of qualitative research method: basic theory; Procedures and methods. Translated by Buyuk Mohammadi. Tehran Institute of Human Sciences and Cultural Studie) in Persian (
Sanchez, I.M. &, Ballesteros.B, C (2016). New Public Financial Management.Springer International Publishing Switzerland (1-18)
United Nations Development Programme, )1997), Governance for Sustainable Human Development, A UNDP Policy Document,
Witt, M. and Müller, I. (2006) Implementing the Paris Declaration in Public Finance – Challenges by Capacity Development. Eschborn: GTZ. (http://siteresources.worldbank.org/EXTFINANCIALMGMT/Resources/31321
Wawire, N.H. (2019). Determinants of VAT Revenue in Kenya, A Paper Presented at the CSAE Conference held from 20 to 22MARCH 2011, at St Catherin’s Colleg
Zarei, B. (2016), public sector financial management, auditing organization (in Persian)