1. احمدی، آمنه و قائمی، محمدحسین، (1397)، مدیریت سود واقعی و خوانایی گزارشگری مالی، پژوهشهای کاربردی در گزارشگری مالی، 7(2): 45-72.
2. افلاطونی، عباس، (1397)، اقتصادسنجی در پژوهشهای مالی و حسابداری با نرمافزارEViews، چاپ اول، تهران، ترمه.
3. حمیدیان، نرگس، عرب صالحی، مهدی وامیری، هادی، (1397)، بررسی واکنش سرمایهگذاران به اعلام سود سالانه ی شرکت ها با در نظر گرفتن شرایط عدم اطمینان بازار و عدم اطمینان اطلاعات شرکت ها، پیشرفت های حسابداری، 10 (1): 61-94.
4. دستگیر، محسن و شهرزادی، مهشید، (1393)، بررسی ارتباط بین اندازه، عامل بازار و صرف ریسک (جایگزین یا مکمل) در توضیح تغییرات بازده ی اضافی پرتفوی، پیشرفتهای حسابداری،6 (2): 87-106.
5. رضائی پیته نوئی، یاسر و صفری گرایلی، مهدی، (1397)، خوانایی گزارشگری مالی و احتمال گزارشگری مالی متقلبانه، پژوهش های حسابداری مالی، 10(4): 69-84.
6. رهروی دستجردی، علیرضا، فروغی، داریوش و کیانی، غلامحسین، (1397)، ارزیابی خطر تقلب مدیران با استفاده از دادهکاوی، مجله دانش حسابداری، 9(1): 91-114.
7. رهنمای رودپشتی، فریدون، نیکومرام، هاشم و نونهال نهر، علیاکبر، (1391)، ارزیابی تأثیر رویکردهای قضاوتی و شناختی زبان در گزارشهای توضیحی حسابداری، فصلنامه علمی-پژوهشی بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 19(68):47-72.
8. صفری گرایلی، مهدی، رضایی پیته نوئی، یاسر و نوروزی، محمد، (1396)، مدیریت سود و خوانایی گزارشگری مالی: آزمون تجربی رویکرد فرصت طلبانه، دانش حسابرسی، ۱۷ (۶۹): ۲۱۷-۲۳۰.
9. فروغی، داریوش و مهرداد آیسک، سید سعید، (1394)، بررسی واکنش بازار به زمان اعلام سود هر سهم پیشبینیشده، پژوهش های تجربی حسابداری، 5(1): 139-162.
10. فدایی نژاد، محمد اسماعیل و کامل نیا، مجتبی، (1392)، واکنش بازار به اعلامیه های سود فصلی در بورس اوراق بهادار تهران، پژوهش های حسابداری مالی، 5 (4): 71-90.
11. قائمی، محمدحسین، معصومی، جواد و آزادی، محمدرضا، (1390)، سنجش بازده ی غیر عادی در شرایط وقفه معاملاتی، پژوهش های حسابداری مالی، 3(3): 113-126.
12. میرعلی، مهدیه، غلامی مقدم، فایزه و حصارزاده، رضا، (1397)، بررسی رابطه لحن گزارشگری مالی با عملکرد آتی شرکت و بازده بازار، دانش حسابداری مالی، 5 (3): 81-98.
References
1. Aflatooni, A. (2018). Econometrics in Accounting and Finance Using EViews. (Vol. 1). Tehran, Termeh.)In Persian)
2. Ahmadi, A., Ghaemi, M. (2019). Real Earnings Management and Financial Reporting Readability. Applied Research in Financial Reporting, 7(2), 45-72. )In Persian)
3. Ball, R., & Brown, P. (1968). An Empirical evaluation of accounting income numbers. Journal of Accounting Research, 6 (2): 159–177.
4. Choi, H. M. (2018). A tale of two uncertainties. Journal of Banking & Finance, 92, 81-99.
5. Dastgir, M., & shahrzadi, M. (2015). Investigating the Relationship between Size Factor, Value Factor and Market Risk Premium (Complementary or Substitution) in Explaining the Portfolios Excess Returns Changes. Journal of Accounting Advances, 6 (2): 87-106. )In Persian)
6. Davis, A. K., Ge, W., Matsumoto, D., & Zhang, J. L. (2015). The effect of manager-specific optimism on the tone of earnings conference calls. Review of Accounting Studies, 20 (2): 639-673.
7. Dehdarbehbahani, I., & Shakery, A. Faili, H. (2014). Semi-Supervised Word Polarity Identification in Resource-Lean Languages. Neural Networks, 58: 50-59.
8. Fadaei Nejad, M.S., & Kamelniya, M. (2014).Market Reaction to Quarterly Earning Announcement in Tehran Stock Exchange. Journal of Financial Accounting Research, 5 (4): 71-90. )In Persian)
9. Forooghi, D., Mehrdad Ayask, S. (2015). Market Reaction to the Timing of EPS Forecast. Empirical Research in Accounting, 5(1): 139-162. )In Persian)
10. Ghaemi, M., Masomi, J., & Azadi, M. (2011). Measuring Abnormal Return in Trading Halt Condition. Journal of Financial Accounting Research, 3(3): 113-126. )In Persian)
11. Hamidian, N, Arabsalehi, M & Amiri, H. (2018). Investigating Investors' Reaction to firms’ Annual Earnings Announcement with considering the market uncertainty and information uncertainty. Journal of Accounting Advances, 10 (1): 61-94. )In Persian)
12. Hayn, C. (1995). The information content of losses. Journal of accounting and economics, 20(2): 125-153.
13. Henry, E. (2008). Are Investors Influenced By How Earnings Press Releases Are Written?. The Journal of Business Communication, 45(4):363-407.
14. Henry, E., & Leone, A. J. (2015). Measuring Qualitative Information in Capital Markets Research: Comparison of Alternative Methodologies to Measure Disclosure Tone. The Accounting Review, 91(1):153-178.
15. Huang, A. H., Zang, A. Y., & Zheng, R. (2014). Evidence on the information content of text in analyst reports. The Accounting Review, 89 (6): 2151-2180.
16. Jegadeesh, N., & Wu, D. (2013). Word power: A New Approach for Content Analysis. Journal of Financial Economics, 110(3): 712-729.
17. Kearney, C., & Liu, S. (2014). Textual Sentiment in Finance: A Survey of Methods and Models. International Review of Financial Analysis, 33: 171-185.
18. Kothari, S. P. Li, X., & Short, J. E. (2009). The Effect of Disclosures by Management, Analysts, and Business Press on Cost of Capital, Return Volatility, and Analyst Forecasts: A Study Using Content Analysis. The Accounting Review, 84(5): 1639-1670.
19. Leung, S., Parker, L., & Courtis, J. (2015). Impression management through minimal narrative disclosure in annual reports. The British Accounting Review, 47(3): 275-289.
20. Li, F. (2010). The Information Content of Forward‐Looking Statements in Corporate Filings—A Naïve Bayesian Machine Learning Approach. Journal of Accounting Research, 48(5): 1049-1102.
21. Liu, B., & McConnell, J. J. (2013). The role of the media in corporate governance: Do the media influence managers' capital allocation decisions?. Journal of Financial Economics, 110(1): 1-17.
22. Loughran, T., & McDonald, B. (2011). When Is a Liability Not a Liability? Textual Analysis, Dictionaries, and 10‐Ks. The Journal of Finance, 66(1): 35-65.
23. Loughran, T., & McDonald, B. (2015). The Use of Word Lists in Textual Analysis. Journal of Behavioral Finance, 16(1):1-11.
24. Loughran, T., & McDonald, B. (2016). Textual Analysis in Accounting and Finance: A Survey. Journal of Accounting Research, 54(4):1187-1230.
25. Maynes, E., & Rumsey, J. (1993). Conducting event studies with thinly traded stocks. Journal of Banking & Finance, 17(1):145-157.
26 Merkl-Davies, D. M., & Brennan, N. M. (2007). Discretionary Disclosure Strategies in Corporate Narratives: Incremental Information or Impression Management? Journal of Accounting Literature, 26:116-196.
27. Mirali, M., Gholami moghaddam, F., & Hesarzadeh R . (2018). Investigation of the Relationship between Financial Reporting Tone with Future Corporate Performance and Market Returne. Financial Accounting Knowledge, 5(3): 81-98 (in Persian)
28. Pagliarussi, M. S., Aguiar, M. O., &Galdi, F. C. (2016). Sentiment Analysis in Annual Reports From Brazilian Companies listed at the BM&FBovespa. BASE-Revista de Administração e Contabilidade da Unisinos, 13(1):53-64.
29. Patelli, L., & Pedrini, M. (2015). Is Tone at the Top Associated with Financial Reporting Aggressiveness?. Journal of Business Ethics, 126(1): 3-19.
30. Price, S. M., Doran, J. S., Peterson, D. R., & Bliss, B. A. (2012). Earnings conference calls and stock returns: The incremental informativeness of textual tone. Journal of Banking & Finance, 36(4): 992-1011.
31. Rahnamay rood poshti, F., Nikoomaram, H., & Nonahal Nahr, A A.(2012) Evaluating the Effect of Language Judgmental and Cognitive Approach in Accounting Narrative. Journal of Accounting and Auditing Review, 19 (68): 47-72.( In Persian)
32. Rahrovi Dastjerdi, A., Foroghi, D., & kiani, gh.(2018). Assessing Managers Fraud Through Analysis of Board of Directors Report by Data Mining. Journal of Accounting Knowledge, 9 (1): 91-114.( In Persian)
33. Rezaei Pitenoei, Y., safari gerayli, M.(2019).Financial reporting readability and the likelihood of fraudulent financial reporting. Journal of Financial Accounting Research, 10(4), 69-84. (In Persian)
34. Sabeti, B. Hosseini, P., Ghassem-Sani, G.& Mirroshandel, S. A. (2016). LexiPers: An Ontology Based Sentiment Lexicon for Persian. In GCAI, 41: 329-339.
35. Safari gerayli, M., Rezaei Pitenoei, Y.,& Norouzi.,M.(2018). Earning Management and Financial Reporting Readability: Empirical Examination of Opportunistic Approach.Journal of Audit science. 17(69),217-230. (In Persian)
36. Tetlock, P. C. (2007). Giving Content to Investor Sentiment: The Role of Media in the Stock Market. The Journal of Finance, 62(3): 1139-1168.
37. Yang, J. H., & Liu, S. (2017). Accounting Narratives and Impression Management on Social Media. Accounting and Business Research,47(6): 673-694.
38. Yekini, L. S., Wisniewski, T. P., & Millo, Y. (2016). Market Reaction to the Positiveness of Annual Report Narratives. The British Accounting Review, 48(4): 415-430.