• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

دانش حسابداری مالی

  1. صفحه اصلی
  2. تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

شرایط و ضوابط ارسال مقاله

فرمها

تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.

    نویسندگان

    • سید حسن صالح نژاد 1
    • سید حسام وقفی 1
    • یگانه گرجی 2

    1 عضو هیات علمی دانشگاه

    2 کارشناس ارشد حسابداری

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

چکیده
در بازار رقابتی، شرکتها در جهت دستیابی به سهم بیشتر از بازار تلاش می کنند. در این پژوهش ارتباط بین سهم بازار محصول با درجه نقدشوندگی سهام و تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر این ارتباط در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بررسی شده است.دوره زمانی تحقیق، شامل شش سال متوالی از سال 1385 تا 1390 می باشد. در این تحقیق 7 گروه صنعتی از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بعنوان نمونه آماری انتخاب شده و داده های مربوط به آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جهت آزمون فرضیات این پژوهش از یک الگوی رگرسیونی که در آن درجه نقدشوندگی سهام تابعی از سهم بازار محصول و عدم تقارن اطلاعاتی می باشد، استفاده شد. نتایج،حاکی از یک ارتباط مستقیم و معنی دار بین سهم بازار محصول با نقدشوندگی سهام می باشد. همچنین نتایج برای ضریب متغیر اندازه شرکت(متغیر کنترلی) یک ارتباط مستقیم و معنی دار بین اندازه و میزان نقدشوندگی سهام را نشان می دهد. از طرف دیگر، نتایج نشان داد که با وارد نمودن متغیر عدم تقارن اطلاعاتی به الگوی آزمون فرضیه، شدت ارتباط بین سهم بازار محصول با نقدشوندگی سهام کاهش یافته است.

کلیدواژه‌ها

  • سهم بازار محصول
  • نقد شوندگی سهام
  • عدم تقارن اطلاعاتی
  • XML
  • اصل مقاله 217.73 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 780
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 711
دانش حسابداری مالی
دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 3
آذر 1394
صفحه 71-88
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 217.73 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 780
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 711

APA

صالح نژاد, سید حسن , وقفی, سید حسام و گرجی, یگانه . (1394). تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.. دانش حسابداری مالی, 2(3), 71-88.

MLA

صالح نژاد, سید حسن , , وقفی, سید حسام , و گرجی, یگانه . "تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.", دانش حسابداری مالی, 2, 3, 1394, 71-88.

HARVARD

صالح نژاد, سید حسن, وقفی, سید حسام, گرجی, یگانه. (1394). 'تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.', دانش حسابداری مالی, 2(3), pp. 71-88.

CHICAGO

سید حسن صالح نژاد , سید حسام وقفی و یگانه گرجی, "تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.," دانش حسابداری مالی, 2 3 (1394): 71-88,

VANCOUVER

صالح نژاد, سید حسن, وقفی, سید حسام, گرجی, یگانه. تاثیر عدم تقارن اطلاعاتی بر رابطه سهم بازار محصول و نقد شوندگی سهام.. دانش حسابداری مالی, 1394; 2(3): 71-88.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • دریافت هزینه بررسی و چاپ مقاله در فصلنامه دانش حسابداری ... 1399-08-10
  • لزوم تلاش نشریات دارای رتبه علمی کشور برای افزایش ضریب تاثیر ... 1392-04-29

Creative Commons License
نشریه دانش حسابداری مالی از قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC)پیروی میکند

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب