• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

دانش حسابداری مالی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

پرسش‌های متداول

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

اخبار و اعلانات

راهنمای نویسندگان

شرایط و ضوابط ارسال مقاله

فرمها

بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام

    نویسندگان

    • محمد نمازی
    • شهلا ابراهیمی

    دانشگاه شیراز

,

نوع مقاله : علمی تخصصی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

هدف اصلی این مقاله، بررسی ارتباط بین رقابت بازار محصول و بازده سهام در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است. برای دستیابی به این هدف، شاخص هرفیندال-هیرشمن، شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده به عنوان معیارهای رقابت در نظر گرفته شدند. نمونه مورد بررسی شامل 87 شرکت طی دوره زمانی 1381-1388 می‌باشد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌های پژوهش به روش داده‌های ترکیبی بیانگر این است که رابطه منفی بین شاخص هرفیندال-هیرشمن با بازده سهام شرکت‌های مورد بررسی وجود دارد. اما این رابطه معنادار نیست. افزون بر این، رابطه منفی معناداری بین شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده با بازده سهام وجود دارد. این یافته بدین معناست که هر چقدر رقابت در بین صنایع بیشتر باشد، بازده سهام نیز بیشتر خواهد بود. به بیان دیگر، شرکت‌های موجود در صنایع رقابتی بازده بیشتری کسب می‌نمایند که این امر با پیش‌بینی فرضیه‌های تخریب خلاقانه و موانع ورود سازگار است.

کلیدواژه‌ها

  • 1. بازده سهام
  • 2. رقابت بازار محصول
  • 3. داده‌های ترکیبی
  • 4. بورس اوراق بهادار تهران
  • XML
  • اصل مقاله 208.25 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 952
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 784
دانش حسابداری مالی
دوره 02، شماره 3 - شماره پیاپی 3
خرداد 1391
صفحه 9-27
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 208.25 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 952
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 784

APA

نمازی, محمد و ابراهیمی, شهلا . (1391). بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام. دانش حسابداری مالی, 02(3), 9-27.

MLA

نمازی, محمد , و ابراهیمی, شهلا . "بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام", دانش حسابداری مالی, 02, 3, 1391, 9-27.

HARVARD

نمازی, محمد, ابراهیمی, شهلا. (1391). 'بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام', دانش حسابداری مالی, 02(3), pp. 9-27.

CHICAGO

محمد نمازی و شهلا ابراهیمی, "بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام," دانش حسابداری مالی, 02 3 (1391): 9-27,

VANCOUVER

نمازی, محمد, ابراهیمی, شهلا. بررسی ارتباط بین ساختار رقابتی بازار محصول و بازده سهام. دانش حسابداری مالی, 1391; 02(3): 9-27.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • دریافت هزینه بررسی و چاپ مقاله در فصلنامه دانش حسابداری ... 1399-08-10
  • لزوم تلاش نشریات دارای رتبه علمی کشور برای افزایش ضریب تاثیر ... 1392-04-29

Creative Commons License
نشریه دانش حسابداری مالی از قانون بین المللی کپی رایت Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC)پیروی میکند

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب