• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
دانش حسابداری مالی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 5 (1397)
دوره دوره 4 (1396)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1395)
دوره دوره 2 (1394)
دوره دوره 1 (1393)
دوره دوره 02 (1391)
دوره دوره 01 (1390)
رمضان احمدی, محمد, واعظ, سید علی, آرمن, سید عزیز, درسه, سید صابر. (1396). بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط قیمت سهام. دانش حسابداری مالی, 4(3), 117-142.
محمد رمضان احمدی; سید علی واعظ; سید عزیز آرمن; سید صابر درسه. "بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط قیمت سهام". دانش حسابداری مالی, 4, 3, 1396, 117-142.
رمضان احمدی, محمد, واعظ, سید علی, آرمن, سید عزیز, درسه, سید صابر. (1396). 'بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط قیمت سهام', دانش حسابداری مالی, 4(3), pp. 117-142.
رمضان احمدی, محمد, واعظ, سید علی, آرمن, سید عزیز, درسه, سید صابر. بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط قیمت سهام. دانش حسابداری مالی, 1396; 4(3): 117-142.

بررسی تاثیر رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط قیمت سهام

مقاله 6، دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 14، پاییز 1396، صفحه 117-142  XML اصل مقاله (501 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
محمد رمضان احمدی 1؛ سید علی واعظ1؛ سید عزیز آرمن2؛ سید صابر درسه3
1عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
2استاد، اقتصاد، دانشگاه شهید چمران، اهواز ایران
3دانشجوی دکتری
چکیده
یافته­های تحقیقات نظری حاکی از آن است که رقابت در بازار محصول به عنوان یک مکانیزم خارجی راهبری شرکتی  خطر سقوط قیمت سهام را با کاهش هزینه‌ی نمایندگی، هم‌سویی منافع مدیران و سرمایه‌گذاران، کاهش تخلفات توسط مدیران، بهبود تصمیم‌گیری‌های عملیاتی و افزایش کیفیت گزارشگری، کاهش می­دهند، بنابراین هدف این پژوهش، بررسی تأثیر معیارهای رقابت در بازار محصول بر خطر سقوط آتی قیمت سهام در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. معیارهای مورد بررسی شامل چهار شاخص رقابت در بازار محصول: شاخص هرفیندل_هیرشیمن، شاخص کیو توبین، شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده است. بدین منظور چهار فرضیه برای بررسی این موضوع تدوین و داده‏های مربوط به 99 شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای دوره­ی زمانی بین سال­های 1384 تا 1394 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. الگوی رگرسیون پژوهش با استفاده از روش داده‌های تابلویی با رویکرد اثرات ثابت بررسی و آزمون شده است. نتایج بدست آمده نشان داد از میان معیارهای انتخابی برای رقابت در بازار محصول شاخص هرفیندل_هیرشیمن و شاخص کیو توبین دارای رابطه مثبت و معناداری و شاخص لرنر و شاخص لرنر تعدیل شده است تأثیر منفی و معناداری بر خطر سقوط قیمت سهام دارد.
کلیدواژه ها
خطر سقوط قیمت سهام؛ شاخص کیوتوبین؛ شاخص لرنر؛ شاخص لرنر تعدیل شده و شاخص هرفیندل_هیرشیمن
عنوان مقاله [English]
Impact of Product market competition on Stock Price Crashes of listed Companies in Tehran Stock Exchange
نویسندگان [English]
Mohammad Ramezan Ahmadi1؛ Seyed Ali vaez1؛ Seyed Aziz Arman2؛ Seyed Saber dorseh3
1Assistant Prof of Accounting, ShahidChamran, University of Ahvaz, Iran
2Prof of Economics, Shahid Chamran, University of Ahvaz, Iran
چکیده [English]
Prior research suggests that Product market competition as an external mechanism of corporate governance roles, decrease crash risk by decreasing agency costs, aligning interests of managers and investors, decreasing malfeasance by managers, improving operations, quality financial reporting. So, The aim of this study is to investigate the effect of Product Market Competitions measures on Stock Price Crashes of listed companies in Tehran Stock Exchange. These four measures of Product Market Competition in our tests: Herfindahl-Hirschman Index (HHI), Tubin’s Q ratio, lerner and adjusted lerner index. For this purpose four hypotheses are developed and data on the 99 companies in Tehran Stock Exchange for the period of 1384 to 1394 were analyzed. This regression model using panel data with fixed effects approach, reviews and tests. The results showed that the concentration of : Herfindahl-Hirschman Index (HHI) and Tubin’s Q ratio measure of Product Market Competitions has significant positive impact and lerner and adjusted lerner index has a significant negative impact Stock Price Crashes
کلیدواژه ها [English]
"Stock Price Crashes, " Herfindahl-Hirschman Index(HHI), " Tubin’s Q ratio, " lerner:" adjusted lerner index"
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 546
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 681
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.