• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
دانش حسابداری مالی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 4 (1396)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1395)
دوره دوره 2 (1394)
دوره دوره 1 (1393)
دوره دوره 02 (1391)
دوره دوره 01 (1390)
خدادادی, ولی, ویسی, سجاد, چراغی نیا, علی. (1396). بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی. دانش حسابداری مالی, 4(1), 45-60.
ولی خدادادی; سجاد ویسی; علی چراغی نیا. "بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی". دانش حسابداری مالی, 4, 1, 1396, 45-60.
خدادادی, ولی, ویسی, سجاد, چراغی نیا, علی. (1396). 'بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی', دانش حسابداری مالی, 4(1), pp. 45-60.
خدادادی, ولی, ویسی, سجاد, چراغی نیا, علی. بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی. دانش حسابداری مالی, 1396; 4(1): 45-60.

بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی

مقاله 3، دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 12، بهار 1396، صفحه 45-60  XML اصل مقاله (256 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
ولی خدادادی 1؛ سجاد ویسی2؛ علی چراغی نیا2
1عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
2کارشناس ارشد حسابداری
چکیده
امروزه در محیط کسب و کار جلب رضایت مشتری در دستیابی سازمان‌ها به اهدافشان نقشی مهم و اساسی دارد. اما نمی-توان گفت که همه‌ی مشتریان به یک اندازه در موفقیت سازمان نقش دارند و نکته‌ای که در مطالعات مدیریت ارتباط با مشتری بر آن تأکید می‌شود، مسأله تمرکز مشتری است. بنابراین، این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز مشتری و حق‌الزحمه حسابرسی شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. برای این منظور تعداد 60 شرکت طی دوره زمانی 1389 تا 1394 با استفاده از روش داده‌های تابلویی با رویکرد اثرهای ثابت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که تمرکز مشتری ارتباط منفی و معناداری با حق‌الزحمه حسابرسی دارد. با توجه به نتیجه بدست آمده می‌توان بیان کرد که تمرکز مشتری باعث افزایش هماهنگی تولید، مدیریت بهتر موجودی‌ها و ارتقا تسهیم اطلاعات در طول زنجیره تأمین می‌شود. بر این اساس، شرکت‌هایی که مشتریان متمرکز دارند، به منافعی دست می-یابند که حاصل تلاش‌های مشترک بازاریابی و تبلیغات است و در نهایت به صورت کاهش مؤثر هزینه‌های فروش نمود پیدا می‌کند که این عوامل سبب کاهش ریسک حسابرسی می‌شود؛ در نتیجه حق‌الزحمه درخواستی حسابرس نیز کاهش خواهد یافت.
کلیدواژه ها
تمرکز مشتری"؛ "حق‌الزحمه حسابرسی"؛ "ریسک تجاری"؛ ریسک حسابرسی"
عنوان مقاله [English]
Investigation of the Relationship between Customer-Base Concentration and Audit Fees
چکیده [English]
Today in the business environment, customer satisfaction plays an important role in achieving organizations to their goals. But it can not be said that all customers are equally involved in the success of the organization, and the point that it emphasizes in customer relationship management studies is the issue customer-base concentration. Therefore, this research has been conducted with the aim of investigating the relationship between the customer-base concentration and audit fees of the listed companies on Tehran Stock Exchange (TSE). For this purpose, 60 companies during the period from 2010 to 2015 were analyzed using panel data with effects approach.The results indicated that the customer-base concentration has significant negative relation with audit fees. According to the obtained results it can be stated that customer-base concentration indus increasing production coordination, better inventory management and enhancing information sharing along the supply chain. Accordingly, companies that are concentrated customer, to achieve the benefits of joint efforts marketing and advertisements and ultimately reflected the effective reduction of sale costs. these factors can be reduced audit risk; and therefore the auditor’s fee requested will be reduced.
کلیدواژه ها [English]
audit fees", "audit risk", business risk", customer-base concentration
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 584
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 637
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.